Google ads Retete Melias: Gogosi rapide si pufoase / Oliebollen

Pagini

Translate to your language

miercuri, 24 aprilie 2013

Gogosi rapide si pufoase / Oliebollen

     Acum cateva luni, am vrut sa fac si eu gogosi si fiind pentru prima data in viata mea, m-am apucat sa caut o reteta usoara pe Google...Am gasit retete cat cuprinde, dar toate ”maneliste” cu ”faina cat cuprinde”... ceva de genu’ ”fara numar, baga mare”...pai de unde sa stiu eu ce inseamna asta fiind incepatoare? Puteam sa intreb pe cineva o sa imi spuneti, asa este, dar majoritatea bucatareselor nu isi masoara ingredientele, le pun din ochi iar eu cautam ceva sigur. In fine, am gasit pana la urma o reteta care mi-a iesit cat de cat, dar imi venea sa plang cand mi-am dat seama ce dezastru am facut in bucatarie. Am zis ca nu mai fac ever. 
     Asta pana am mancat ”Oliebollen” ( asa se numesc in zona flamanda, ”bile in ulei” cred ca ar fi traducerea ) care sunt la fel de gustoase si pufoase ca si gogosile pe care le stim noi doar ca nu mai pierzi timpul cu framantarea aluatului, te scutesti de faina peste tot etc. si in plus se pot face si cu fructe dar inca nu am incercat asa ca am sa fac un update atunci cand le fac.


    So, Caty ti-am promis ca pun reteta asta pentru tine si daca tot ziceam sistemu´ manelist, uite aici de la mine pentru tine:


Ingrediente:

500 gr faina
2 oua
2 linguri cu varf de zahar
drojdie cat o nuca sau
un plic drojdie uscata
1 cana de lapte
1 lingura de unt
un varf de sare
coaja de la o lamaie
 
Preparare:

  • Pui laptele la incalzit ( doar cat sa fie caldut, sa nu fiarba ! got it ? ) il iei de pe foc si adaugi zaharul si drojdia. Amesteci pana se dizolva si lasi 5 minute deoparte.
  • Apoi, iei tu frumos un lighenus, castron sau ce vrei tu, arunci in el faina, faci o gaura cu lingura in centru si pui ouale ( pe care le-ai batut de cateva ori inainte cu o furculita ), coaja de lamaie, un varf de sare, untul topit si treptat adaugi laptele cu drojdia amestecand cu o lingura de lemn. ( Aluatul va fi ceva mai gros decat cel de clatite ) Cand s-au incorporat toate ingredientele acoperi cu un prosop si lasi la loc caldut o ora sa isi dubleze volumul.


  • Cand este gata amesteti putin ( o sa se desumfle dar asa trebuie ) si o sa arate ca in poza de mai sus.
  • Pui tigaia cu ulei la foc mediu-mic si te ajuti de 2 linguri sa torni aluatul in tigaie. Se fac foarte repede asa ca trebuie sa ai grija ca focul sa nu fie foarte mare.

  • Le prajesti pe ambele parti, le asezi intr-un recipent in care ai pus prosoape de bucatarie,
       pui pe ele zahar pudra, zahar vanilat, ciocolata, sau ce vrei tu si screw diet !


Pofta buna !
Ti-a placut aceasta reteta sau ai ceva de zis ? Lasa un comentariu mai jos !
Multumesc

Blogarama - The Blog Directory Toate retetele sunt pe Petitchef
Creative Commons License
Cooking recipes by Melian23 is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.