Google ads Retete Melias: Prajitura Amandina

Pagini

Translate to your language

marți, 29 octombrie 2013

Prajitura Amandina

Prajitura Amandina

Pe langa cremsnit, negresa si eclere, amandina este una din prajiturile copilariei mele si probabil a multora dintre voi. Ma face sa imi fie dor de cofetariile de acum multi ani unde intram, infulecam o amandina si beam un suc la tec. Ce ciudat imi pare acum cuvantul TEC, voua nu ?
Sa revin la realitate, acum cateva zile, mai exact 4, vroiam ceva dulce, cu banane sau pere dar si cu ciocolata. Am cautat prin cartile mele si-am gasit cateva retete dar parca nu erau ce vroiam desi aratau foarte bine si le voi face curand si pe acelea. Intr-un final, dupa 4 zile in care m-am tot gandit ce prajitura as manca m-am apucat de ceva total diferit de ideea de la care plecasem si mi-am pregatit ingredientele pentru fursecuri ( cu cocos, ciocolata si migdale ) dar mi-am adus aminte de amandine. Da, ati ghicit, am lasat fursecurile pe alta data si m-am apucat de amandina. 

Timp de prep:30 Min
Timp de gatit:30 Min
Portii: 8

Ingrediente:

Blatul:
6 oua
2 linguri de cacao
10 linguri rase de faina 
o lingurita de unt topit
4 linguri de ulei
1 lingurita praf de copt
180 gr zahar
4 linguri de apa

Crema:
200 gr unt
3 galbenusuri
150 gr zahar pudra
2-3 linguri de cacao

Siropul
1 cana si jumatate de apa
200 gr zahar
2 linguri de cacao cu lapte ( geen nesquik )
esenta de rom
Glazura

100 ml frisca lichida
1 tableta de ciocolata cu lapte sau amaruie ( nu o veti folosi pe toata )
putin unt ( jumatate de lingurita )

Puteti de asemenea sa glazurati cu crema amandinei ( aveti detalii mai jos ) eu insa, prefer glazura de ciocolata si chiar am folosit 2 glazuri una cu ciocolata cu lapte iar alta cu ciocolata amaruie pe care eu o prefer.
Preparare:
    • Incalziti cuptorul la 170°C.
    • Separati albusurile de galbenusuri, le bateti spuma tare, iar galbenusurile le frecati cu uleiul amestecat cu untul topit.
    • Adaugati zaharul, galbenusurile si lingurile de apa peste albusurile spuma si amestecati de sus in jos cu o spatula pana se incorporeaza totul.
    • Amestecati faina cu praful de copt si adaugati-o treptat in compozitia cu oua. Amestecati pana la omogenizare.
    • Tapetati tava, turnati compozitia si coaceti blatul timp de 30 de minute. Faceti testul scobitorii.
    • Cand blatul este gata, il lasati sa se raceasca.
    Crema:

    • Mixati untul ( la temp camerei ) cu zaharul pana cand acesta se topeste apoi adaugati pe rand galbenusurile, mixand dupa fiecare pana se incorporeaza, apoi adaugati cacaoa si mixati din nou pana devine fina si spumoasa.
    Siropul:

    • Puneti apa intr-o craticioara pe foc si cand aceasta fierbe adaugati zaharul, cacaoa cu lapte si esenta de rom. Lasati 2 minute sa fiarba apoi il lasati la racit.
    Glazura de ciocolata:

    • Puneti trei sperturi din smantana lichida intr-o craticioara pe foc pana cand aceasta incepe sa fiarba.
    • Dati la o parte de pe foc, adaugati bucati de ciocolata ( cam jumatate din tableta ) si amestecati continuu pana aceasta s-a topit. Daca este nevoie mai adaugati putina ciocolata sau putina smantana, dupa caz.
    • Taiati blatul ( racit ) in 2 pe lat, puneti o parte din el pe un platou si o insiropati bine.
    • Adaugati apoi crema din care pastrati 2 linguri pentru aveline plus un sfert din toata crema daca veti glazura cu ea.
    • Puneti a doua jumatate de blat deasupra si insiropati-o si pe aceasta.
    • Glazurati dupa caz ,cu crema pastrata sau cu glazura de ciocolata calduta ( nu fierbinte ).
    • Cand glazura s-a intarit putin, faceti avelinele cu ajutorul unui posh, punga de plastic, etc.
    • Dati la frigider cel putin 1 ora.
Pofta Buna !


Si ca sa va duc putin cu gandul la copilarie.
Blogarama - The Blog Directory Toate retetele sunt pe Petitchef
Creative Commons License
Cooking recipes by Melian23 is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.