Google ads Retete Melias: Savarine ( fara pesmet )

Pagini

Translate to your language

joi, 3 martie 2016

Savarine ( fara pesmet )


Savarina este o prajitura care parca da o stare de nostalgie, pe mine ma face sa ma gandesc la cofetaria la care mergeam cand eram mica si care acum din pacate nu mai exista. Este o prajitura foarte usor de facut chiar si de catre un incepator si care nu cred ca necesita o prezentare, asa ca  mai bine trecem la reteta :) 



Timp de prep:20 Min + 30-40 min dospitul
Timp de gatit:25 Min
Portii: 10-12



Ingrediente:

Pentru aluat

370 gr faina
3 oua
220 ml lapte caldut
2 linguri zahar
50 ml ulei
7 gr drojdie uscata
un varf de sare

Pentru sirop

400 ml apa
200 gr zahar
esenta de rom ( sau optional vanilie )
400 ml frisca





Preparare:


    • Pentru a prepara aluatul incepem prin a adauga drojdia uscata in laptele caldut si amestecam sa se dizolve.
    • Punem faina intr-un castron si adaugam laptele, ouale si uleiul si amestecam cu o spatula pana cand acestea s-au incorporat. Agaugati un varf de sare, mai amestecati de cateva ori apoi acoperiti castronul cu folie de plastic si il puneti la loc calduros ( +25°C ) pana isi dubleaza volumul. ( cca. 30 min ).



    • Intre timp faceti siropul. Puneti apa intr-un recipient pe foc si adaugati zaharul si esenta. Amestecati pana cand zaharul s-a topit.
    • Savarinele se fac cu esenta de rom dar eu am incercat si cu esenta de vanilie asa am facut 2 siropuri si am facut 6 cu siropul de vanilie. Nu mi-a parut rau !
    • Ungeti formele cu unt si tapetati cu faina apoi le umpleti aprox. trei sferturi.
    • Eu dupa cum vedeti folosesc forme de briose pentru ca nu am speciale pentru savarine.
    • Introduceti tava la cuptor timp de 25-30 de minute sau pana s-au rumenit frumos deasupra.

    • Le scoateti din forme si le lasati sa se raceasca. Eu le-am trantit direct din forme cu fundul in sus si le-am lasat asa sa se raceasca.
    • Taiati partea de sus la cca 1 cm dar nu de tot.
    • Scufundati savarinele in sirop cateva secunde bune apoi le asezati pe o tava.
    • Eu chiar si dupa aceea am mai turnat sirop cu lingura pe ele pentru a fi foarte insiropate si moi.
    • Bateti frisca cu zaharul pudra pana ce aceasta nu mai cade de pe tel / mixer.
    • Puneti frisca intr-un posh si umpleti savarinele apoi ornati cu dulceata sau jeleu. Eu am folosit dulceata de zmeura.

Pofta Buna !





Blogarama - The Blog Directory Toate retetele sunt pe Petitchef
Creative Commons License
Cooking recipes by Melian23 is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.